miercuri, 29 aprilie 2020

Drob de pui


Nu am cuvinte să vă explic cât de mult îmi place drobul de pui. Eu miel nu mănânc niciodată, așa că de Paște "bucatele" sunt preponderent de pui. Fac și fripturică de miel, de care nu mă ating nici să îi fac poză, dar în rest...

Anul ăsta am avut o serie de aventuri în legătură cu drobul, pentru că nu am găsit inimioare sau pipoțele proaspete de pui, ce foloseam de obicei, și intrasem în panică la un moment dat, crezând că nu o să am cu ce face drobul. Dar am găsit niște ficăței și niște pipote gătite(în grăsime de rață) care nu numai că s-au dovedit a fi delicioase, dar mi-au salvat și timp, fiind deja prăjite.

Ingrediente :
- 1 kilogram de pipote și inimi(sau ficat, dacă vă place) de pui
- 700 grame piept de pui
- 2 cepe mari, tăiate mărunt
- 2 legături ceapă verde
- 2 legături mărar
- 2 legături pătrunjel
- 5 ouă crude
- 3 ouă fierte
- sare, piper

Începem prin a curăța, spăla și fierbe inimioarele, pipotele, ficatul. Ficatul îl putem prăji, în loc să îl fierbem, pentru un plus de gust. Eu, după cum spuneam, am scăpat de această etapă. Fierbem și pieptul de pui, separat.


Călim ceapa (galbenă) în ulei încins și, când e translucidă, adăugăm și ceapa verde, tăiată mărunt, și mai prăjim 2-3 minute.




Oprim focul și lăsăm amestecul să se răcorească. 
În bolul unui mixer punem organele și pieptul de pui tăiat bucăți, împreună cu mărarul și pătrunjelul tăiate grosier. Le putem, desigur, tăia pe toate la mână, dacă preferăm să simțim bucăți mai mari, dar eu așa mănânc de când mă știu drob, așa îmi place, și nu aș schimba rețeta pentru nimic în lume. 



Cât de mult lăsăm robotul să își facă treaba e fix după bunul plac. Eu las până sunt aproape pastă și sunt bine amestecate. Dacă vreți, folosiți funcția pulse și astfel aveți control asupra compoziției. Aveți însă grijă să fie uniform tăiate și amestecate. Dacă e nevoie, mai opriți robotul și mai amestecați cu o spatulă, pentru uniformizare. 


Eu l-am oprit când arăta așa. Am transferat amestecul într-un bol, și peste el am pus amestecul de ceapă, ouăle bătute, sare și piper după gust. Le amestecăm bine de tot și punem jumătate din compoziție într-o tavă de cozonac mare, tapetată cu hârtie de copt. Peste jumătatea de compoziție așezăm cele 3 ouă fierte și decojite 


Punem și cealaltă jumătate de compoziție și tasăn ușor, să fie uniform.  Băgăm la cuptorul încins la 175C pentru 35-40 de minute, până ce drobul e bine copt.


Așteptăm să se răcească și feliem. O minune, jur! Îmi plouă în gură. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu