duminică, 10 mai 2020

Scones cu ierburi și parmezan


Îmi plac mult scones. La fel ca orice alt produs versatil, sunt o mulțime de rețete și de combinații de scones, dulci, sărate, egal gustoase și ușor de făcut.

Ingrediente :
- 3 căni făină
- 1/4 cană zahăr
- 3 lingurițe praf de copt
- un praf sare, un praf piper
- 1 cățel usturoi, zdrobit
- 2 lingurițe din ierburile preferate (oregano, cimbru, etc)
- 3/4 cană unt
- 1/2 cană cheddar
- 1/2 cană parmezan ras
- 1 cană lapte bătut.

Amestecăm făina, praful de copt, sarea, piperul și untul la un robot de bucătărie până obținem un amestec nisipos. Turnăm amestecul într-un bol și adăugăm parmezanul, cheddarul, usturoiul și ierburile (uscate sau proaspete) Eu am pus puțin cimbru și oregano uscat și niște chives proaspăt. Sau, mă rog, cândva proaspăt (aveam în congelator)


Le amestecăm și peste ele turnăm laptele bătut. Dacă nu avem lapte bătut peste o cană de lapte proaspăt adăugăm o lingură de zeamă de lămâie. That will do. 
Frământăm până obținem un aluat omogen. 



Il intindem puțin cu palmele și îl tăiem în 8.


 Ungem fiecare scone cu ou bătut și le băgăm la cuptorul încins la 180C cam 12-15 minute, sau până devin aurii. Eu le-am lăsat cu vreo 2 minute în plus, că m-am luat cu treabă și nu le-am mai verificat.


Sunt extrem de fragede, bune și reci, și calde. O minune! 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu