vineri, 15 mai 2020

Negresă cu jeleu de fructe de pădure


Ieri aveam chef de ceva dulce, dar nu foarte complicat. Ceva rapid și bun. 😁 Probabil vi se întâmplă. Așa că am găsit rețeta asta de negresă, am adaptat-o la dorințele noastre, i-am făcut și niște inserții de jeleu de fructe de pădure, și a ieșit... de n-am cuvinte. Mult peste așteptări. Este pufoasă, gustoasă, aromată... O nebunie. Și se face în câteva minute (eu nu pun și timpul de coacere la socoteală, că ăla nu e munca mea, ci a cuptorului)

Ingrediente :
- 420 grame făină
- 300 grame zahăr
- 120 ml ulei
- 60 grame cacao
- 2 lingurițe bicarbonat de sodiu
- 2 lingurițe oțet
- 500 ml lapte
- 2 lingurițe esență de vanilie
- un praf de sare

Amestecăm ingredientele uscate într-un bol


Peste ele adăugăm ingredientele lichide și amestecăm bine


Turnăm într-o tavă cu hârtie de copt și băgăm tava în cuptorul încins la 175C pentru 30-40 minute sau până e gata(în funcție de mărimea tăvii, înălțimea prăjiturii variază, și, evident, și timpul de coacere) Verificăm cu o scobitoare. Când iese curată, e gata. 

Eu aveam o cană de suc de fructe de pădure (rămas în urma amestecării, pe foc, a 350 grame fructe de pădure cu 200 grame zahăr, și a trecerii amestecului prin sită). Am înmuiat două foi de gelatină în apă rece și le-am dizolvat în sucul fierbinte de fructe. Jeleul obținut l-am turnat în negresa scoasă din cuptor, în care, în prealabil, făcusem niște găurele cu un băț de frigăruie. 
 A ieșit minunat. Gustul acrișor de fructe echilibrează gustul dulce al negresei.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu