miercuri, 11 decembrie 2013

Cozonac Treccia Russa

Hai bine v-am gasit! Multe mai am sa va spun azi! De exemplu, ca veni vorba, despre cozonacul asta. Am mancat prima oara acum ceva timp si mi-a placut maxim, dupa care, de Paste, l-am facut si eu.Cu poze,cu tot, ca pentru blog,asa. Insa pentru ca am zeci de retete in asteptare si nu stiu niciodata pe care sa o pun mai intai, reteta a ramas acolo, cumintica. Acum, ca vine Craciunul, zic hai sa va impartasesc din experienta mea cu Pufosenia Pamantului(asa il alint eu pe cozonacul asta). Doar ca...soc si groaza! Pozele erau facute ca pentru Paste,asa,si aveau cate un ou rosu pe ici, pe colo, prin partile esentiale. Asa ca vai! a trebuit sa ma sacrific pe altarele gastronomiei si sa mai fac o data cozonacul, cu poze de Craciun, de data asta.Off..ce chin!
Reteta am luat-o de pe site-ul Laurei Adamache, si nu am schimbat nimic, pentru ca o gasesc perfecta asa cum e. Cozo este pufos, gustos, frumos, are toate calitatile,ce sa mai! Vi-l recomand cu multa caldura,si nu va lasati speriati de impletitura, iese ea,chiar daca arata mai complicata.Spor la treaba va doresc si Sarbatori minunate!

 

Ingrediente:

 

-500-600 grame faina

-20 grame drojdie proaspata

-250 ml lapte

-90 grame zahar

-90 grame unt

-2 oua

-50 grame unt+60 grame zahar(untul topit si racit,frecat cu zaharul)

-zahar vanilat

-arome

-coaja de portocala

-un praf de sare

 

Facem o maia din 200 grame faina, laptele caldut si drojdia frecata cu o lingurita de miere sau zahar. Lasam sa creasca o ora.

Incepem sa adaugam in bol, in urmatoarea ordine,amestecand cu o lingura de lemn: zaharul, ouale(unul cate unul), untul (topit si racit), restul de faina si aromele(zaharul vanilat, esenta de vanilie, rom,etc.,coaja de portocala)

Cand incepe sa prinda lasam lingura de lemn si incepem sa framantam cu mana. Adaugam faina, daca este necesar, pana obtinem un aluat elastic. Il lasam la dospit, la loc caldut, o ora, o ora jumatate.



Infainam masa de lucru si intindem un dreptunghi din aluat, pe care intindem crema de unt(untul frecat cu zaharul), eu am pus cacao amestecata cu zahar si rahat. Voi puteti sa puneti ce va place: nuca, stafide,etc.


Acum partea tehnica: rulam cozonacul



 si taiem un capat, cam 5 cm grosime,pe care il lasam deoparte. Apoi taiem pe lung rulada pana aproape de capat(tot asa, vreo 7 cm), iar capatul ramas netaiat in intoarcem in jurul lui :D pentru a forma o floricica.


 

Cele doua jumatati lungi le impletim una in jurul celeilalte, iar cand ajungem la capat formam o gaurica in care asezam capatul taiat mai devreme.



Off..sper ca v-am edificat..daca nu, astept nelamuririle voastre pe adresa redactiei.:)

Ideea e ca toata smecheria asta o asezam frumusel intr-o tava de cozo unsa cu unt si fie tapetata cu faina fie ornate cu hartie de copt, si mai lasam sa creasca pan ace ajunge la buza tavii. Apoi ungem toata treaba cu un galbenus de ou amestecat cu 2-3 linguri de lapte si bagam la cuptorul incalzit la 180C pana e gata.



V-as zice 30-40 de minute,asa cum zice Laura, dar mie mi-a luat mai mult. De fapt, cozonacului meu.:) Aveti grija!Daca se face sus(ca al meu a crezut de zici ca voia sa iasa din cuptor) si e crud jos, fie il dati mai jos cu o treapta si dati caldura doar de jos,cum am facut eu, fie, daca nu aveti posibilitatea asta, il acoperiti cu o folie de aluminiu, sa nu se mai ia in partea de sus. Il incercati cu o scobitoare imensa(ar fi bine daca ar exista,nu?) fie cu o spaghetica(necoapta,da?:D) si daca iese curate e good to go.Sau to eat.Il scoatem, il lasam sa se raceasca in forma, il taiem si il mancam. Simplu,nu?


 
 
 
 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu