vineri, 13 decembrie 2013

Biscuiti vitralii

Continuam seria retetelor pentru Craciun(the most wonderful time of the year) cu niste biscuitei usor de facut si de efect(si judecand dupa viteza cu care au disparut din cutia cu biscuiti,si destul de gustosi :) )
Eu am facut mai multe "modele", atat pentru cei ce vor sa respecte reteta intocmai si sa obtina niste biscuiti frumosi si tocmai buni de pus in brad, cat si pentru cei ce nu au dropsuri la dispozitie(cum practic nu am avut nici eu :D ) si, nu in ultimul rand, pentru cei ce vor doar sa manance niste biscuiti buni.:) Deci nu va faceti probleme, avem tot felul de variante!:)

 
Ingrediente:
-400-500 grame faina
-o lingurita bicarbonat
-1/4 lingurita sare
-220 grame zahar
-120 grame unt la temperatura camerei
-2 oua mari
-o lingura extract de vanilie
-dropsuri colorate
 
Amestecam untul cu zaharul bine de tot, pana se fac spuma. Adaugam ouale pe rand, amestecand dupa fiecare. Separat cernem faina, impreuna cu bicarbonatul si sarea, apoi le turnam peste amestecul de unt. Punem si esenta de vanilie si amestecam bine. Vom obtine un aluat destul de greu de lucrat deocamdata, pe care il impartim in doua si il acoperim cu folie de plastic.


 
 Punem la rece jumatate de ora minim.

 
Dupa ce se scurge timpul, il mai lucram putin pe masa de lucru infainata(asta inseamna ca mai adaugam putina faina,daca este cazul,pentru a-l putea intinde usor si decupa forme din el).


 
 Intindem foaie subtire, apoi decupam formele dorite, iar in interiorul lor decupam cate o gaurica(in care vom pune praful de dropsuri).Daca vrem sa ii putem pune in brad, cu ajutorul unui pai facem si o gaurica mica mititica in varful biscuitelui(ca in imaginea de mai sus)
Incingem cuptorul la 160C. punem biscuitii pe o tava pe care am asezat hartie de copt si in interiorul fiecarei gaurele din biscuite presaram praf de dropsuri. Eu nu am gasit aici deloc dropsuri tari, am luat ceva ce parea asemanator, dar s-a dovedit ca erau tot dropsuri gumate si putin mai tari decat cele gen ursulet,asa ca nu mi-au iesit chiar vitraliile de efect ce ies cu dropsurile potrivite.Voi sa luati ce trebuie,da?:)
 

Praful de dropsuri il obtinem cu ajutorul unui blender,robot de bucatarie,ceva puternic si care sa poata sa faca treaba buna cu bestiile.:)

Lasam biscuitii la cuptor 8-9 minute, pana ce devin aurii pe margine.(nu asteptati sa se intareasca,se rezolva de la sine dupa ce ii scoateti din cuptor)




Si,pentru cei ce nu au chef sau timp de vitralii, gaurele si gemulete si doar vor sa manance niste biscuiti buni :D, avem si varianta home made :))

 
(desigur ca se poate si fara stampila de biscuiti scumpa si pana acum nu atat de vitala cum credeam, -doar decupati o forma din foaia intinsa subtire si coaceti, it's that simple!:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu