duminică, 19 mai 2013

Clatite

Chiar daca aproape toata lumea stie sa faca niste clatite,m-am gandit ca s-o mai gasi si cineva care inca nu stie sau care vrea sa incerce poate o alta reteta. Eu clatite fac de ..nici nu mai stiu de cand,insa dintotdeauna am facut "din ochi", niciodata nu stiu cat lapte pun, cata faina...le amestec acolo si gata un desert rapid...Insa nu puteam sa ma prezint nepregatita pe blog,nu?:D Asa ca va arat astazi o reteta luata dintr-o carte numai cu asa ceva(foarte draguta), care nu numai ca m-a ajutat cu masuratorile,dar mi-a oferit si o alta abordare pentru pregatirea clatitelor(respectiv faptul ca intai se pune faina si apoi laptele,si nu invers cum fac eu de obicei). Hai sa vedem despre ce e vorba!

 
Ingrediente:
-250 grame faina
-3 oua
-500 ml lapte
-25 grame unt
-ulei
-sare
 
Amestecam faina cernuta cu un praf de seara.  Facem o gropita in mijlocul fainii si turnam ouale batute cu un pic de lapte si eventual untul topit si racit. Amestecam. Incorporam restul de lapte putin cate putin, amestecand cu un tel. Lasam la rece o ora-doua.
 
 
 
Verificam fluiditatea compozitiei si mai adaugam un pic de apa daca e necesar. Intr-o tigaie bine incinsa si unsa cu ulei turnam putina compozitie(cantitatea difera in functie de tigaie). Lasam 1-2 minute apoi intoarcem si mai lasam putin. Eu tin focul pe mediu sa nu se faca prea repede.
 
 
 
 
Putem adauga si putin zahar in compozitie, sau razatura de lamaie, portocala, esenta de rom..etc.
Cateva exemple de prezentare:
 
Cu nutella, gem si crema de lapte :
 
 
cu sos de ciocolata si fatza de Mickey Mouse :)):
 
 
..sau un mini tortulet de clatite cu sos de ciocolata si fructe:
 
 
Pofta buna sa aveti,oricum le-ati prefera! :)
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu