vineri, 17 mai 2013

Sushi-Maki rolls

Iubesc sushi! As manca tone fara sa mi se faca rau si fara sa ma satur.De fapt,cred ca am si facut asta o data.Bine,de doua ori.Cine mai sta sa numere? :)) Ideea e ca daca te duci la un restaurant japonez te poate costa ceva sa mananci sushi dupa cat ai avea pofta,asa ca de ce sa nu facem acasa si sa mancam linistiti,poate chiar sa incercam si alte combinatii,dupa ideile noastre?
Eu am mers pe ceva clasic, insa data viitoare vreau sa incerc cu ceapa deshidratata si in loc de alge sa le imbrac in susan.Mniam!Pana atunci insa, hai sa vedeti cat de simplu se face!

P.S. Pozele sunt cam de acum un an,sunt foarte uratele,dar nu-mi venea sa le sterg,si nu stiu cand mai apuc sa fac sushi prea curand,la cate retete am in plan.:)) Concentrati-va asadar pe reteta mai mult decat pe poze,da?;)


Ingrediente:
-250 grame orez sushi(lipicios)(cam o cana)
-40 grame otet de orez
-4 foi sushi nori-alge uscate
-morcov, avocado,castravete-taiate betisoare subtiri
-somon afumat, surimi(taiat betisoare)
Sosuri : sos de soia, wasabi(mustar de hrean japonez-foarte iute), ghimbir murat
 
 
Fierbem orezul conform instructiunilor de pe pachet( sau fierbem 20 de minute in doua cani de apa pana ce aceasta se evapora complet) apoi il amestecam cu otetul de orez si lasam sa se raceasca.  Intindem covorasul de bambus si peste el prima foaie de sushi nori apoi luam cu lingura orez(racit) si intindem pe toata foaia,avand grija sa lasam in capat vreo 2 cm liberi, pentru cand rulam(sa nu dea pe afara).
 
Se aseaza in capatul dinspre noi umplutura-eu am facut doua rulouri cu somon afumat si castravete si doua cu surimi, avocado si morcov- si se incepe rularea. Strangem ferm ruloul si cand ajungem in capat ungem cu putina apa algele pentru a se lipi mai bine. Ta-daam !Rulourile noastre sunt gata,nu ne mai ramane decat sa le taiem cu un cutit bine ascutit si sa le servim.  
 
 
 

  Inmuiem bucata de sushi in sos de soia sau wasabi,dupa preferinta,si servim, daca vrem,alaturi de un ceai verde ! O minune ! 食欲!

 
 
 
Nu va descurajati in legatura cu rularea foii! Poate prima nu va iesi perfecta,dar de la a doua se vor vedea deja imbunatatiri!;) Iata si un filmulet care sa va ajute!
 
 
 

Un comentariu: