duminică, 12 aprilie 2020

Plăcintă de dovleac


Mie placinta de dovleac (sau mere, brânză, etc) îmi place doar dacă are foi de casă. Îmi place mult consistența foilor și, dat fiind că nu se fac deloc greu, aleg mereu varianta asta.

Ingrediente
Foi:
- 500 grame făină
- 250 ml apă
- 1 praf sare
- 2 linguri ulei

Punem într-un bol făina și sarea și adăugăm apa treptat, până formăm un aluat omogen. În funcție de făină, putem avea nevoie de mai multă sau mai puțină apă. Adăugăm și uleiul și îl integrăm în aluat.


Lăsăm aluatul deoparte și pregătim compoziția. De fiecare dată eu folosesc dovleac proaspăt, însă acum nu am avut. Am avut, în schimb, niste cuburi de dovleac copt în congelator, pe care le-am folosit, fără a putea, însă, să le dau pe răzătoare, cum ar fi trebuit. Le-am tăiat mărunt și am reușit să îmi fac treaba.

Ingrediente compoziție :
- 2.0-2.2 kg dovleac curățat și dat pe răzătoare
- 7 linguri de zahăr
- 1 linguriță esență de rom
- 1 pliculeț zahăr vanilinat
- 2 lingurițe scorțișoară

Le amestecăm pe toate frumușel.


Împărțim aluatul în părți egale(4,eu) pe care le întindem cât putem de subțire.


Peste fiecare foaie punem o linguriță de ulei, puțin zahăr și o pătrime din compoziția de dovleac.  Rulăm.


Ungem tava cu puțin ulei și așezăm foile umplute.


Băgăm la cuptor 35-40 minute, până se rumenesc. Delicioase!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu